החזר מס על תאונת עבודה

בין אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס לרופאים או החזר מס על תאונת עבודה, יש לבדוק האם התאונה עונה על ההגדרה של “תאונת עבודה” על פי חוק הביטוח הלאומי. בשורות הבאות, נעמיק בנושא ונבין יחדיו את התשובה לשאלה: מי זכאי להחזרי מס אלו? – קראו כאן.

הקדמה ורקע – למה לקבל החזר מס על תאונת עבודה?

בין אם מדובר על החזר מס על תאונת עבודה או החזר מס לרופאים, חשוב לציין כי החזרי מס אלו עשויים להגיע לסכומים של אלפי שקלים וגם יותר, תלוי בנסיבות האישיות של כל מבוטח ומבוטחת. בסופו של דבר, בקופות המדינה ישנם סכומי עתק אשר “שוכבים” בדיוק למטרות אלו, בעוד שאנשים רבים, מתוך חוסר ידע בנושא, מחליטים לוותר על כספים אלו שמגיעים להם כחוק. בין אם אתם עוסקים בתחום כזה או אחר, פציעות ומחלות בעבודה הן נפוצות במיוחד, וזו הסיבה לכך שאנשים מלכתחילה מרחיבים את ביטוח הבריאות הממלכתי שלהם. עם זאת, גם אם אין לכם ביטוח בריאות פרטי, תוכלו לקבל החזר מס על תאונת עבודה דרך ביטוח לאומי – המשיכו לקרוא.

ביטוח לאומי – באילו מקרים יש זכאות לקבלת החזר מס?

לפי החוק לביטוח לאומי בארץ, תאונת עבודה מוגדרת תחת הקריטריונים הבאים:

  • פגיעה גופנית או מחלה שנגרמה לעובד תוך כדי עבודתו, בדרך לעבודתו\מעבודתו הביתה או עקב עבודתו.
  • מחלה או פציעות שנגרמו לעובד עקב תנאי העבודה או עקב חשיפה לחומרים מסוכנים בעבודה.

אם חלילה עברתם תאונה והיא עונה על אחת מההגדרות שלעיל, ייתכן שאתם זכאים להגיש בקשת החזר מס על תאונת עבודה.

האם אחוז הנכות משפיע על גובה החזר המס?

התשובה לשאלה זו היא: אכן כן, אחוז הנכות משליך על גובה החזר המס שלבסוף תקבלו. למעשה, החוק בישראל מגדיר נסיבות ספציפיות אשר מקנות פטור ממיסים. לצורך העניין, סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה גורס כי אנשים בעלי 100% נכות פטורים ממס הכנסה. ליתר דיוק, במקרים מסוימים מס הכנסה עשוי לאשר פטור ממיסים גם לאנשים בעלי 90% נכות. במילים אחרות, אפשר לקבל פטור מלא ממס הכנסה בעקבות תאונת עבודה.

איך מתנהל תהליך קבלת החזרי מס לאחר תאונת עבודה?

כאשר מעוניינים לקבל החזר מס לרופאים או החזרי מס לאחר תאונת עבודה, התהליך בד”כ מתנהל בצורה הבאה:

שלב 1

הגשת בקשה לפטור ממס לנפגע עבודה, או הקלה במס בהתאם לסוג הפגיעה. שימו לב, בבקשה יש לכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטי הנפגע\ת, כולל שם מלא, תעודת זהות, כתובת, מספר טלפון ודוא”ל.
  • פרטי התאונה, כולל תאריך, שעה, מיקום וגורמי התאונה.
  • אישורים רפואיים המעידים על הנכות שנגרמה כתוצאה מהתאונה.

שלב 2

הגשת בקשה להחזר מס לפקיד השומה, מה שיצריך את מילוי הטפסים הרלוונטיים, כולל טופס 101, טופס 106 ועוד.

אם הבקשה להחזר מס מאושרת, הנפגע\ת יקבלו החזר כספי בגובה המס ששולם על ההכנסות בשנים הרלוונטיות, עד 6 שנים רטרואקטיבית.

לסיכום, כיצד לשפר את סיכויי קבלת ההחזר?

על מנת לשפר את הסיכויים לקבל החזר מס על תאונת עבודה או החזר מס לרופאים, חשוב לאסוף ולרכז את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל אישורים רפואיים, מה שיסייע בהליכים הבירוקרטיים השונים אשר כרוכים בבקשות החזרי מס. כמו כן, שימו לב למועדי הגשת הבקשות, לפרטים שאתם ממלאים בטפסים השונים וכן הלאה. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, תמיד אפשר לקבל סיוע מאת יועצי מס מוסמכים. בכל מקרה בו נותרתם עם סוגיה בלתי פתורה, צוות tax-back מזמין אתכם ליצור קשר ולקבל את כל המידע הרלוונטי לכם. בשקיפות מלאה, תוכלו ליצור קשר ולאחר תהליך מזורז לדעת בדיוק כמה אתם אמורים לקבל ישירות לעו”ש שלכם.

החזר מס על תאונת עבודה
אודות כותב המאמר:
עמנואל שרקי
עמנואל שרקי
בן 25, סטודנט לחשבונאות וכלכלה באוניברסיטה העברית, גר בכוכב יעקב, נשוי שנתיים באושר ועושר.
שתפו את הפסט
אולי יעניין אותך גם
תוכן עניינים